Skuvajte kaficu i spremite se za citanje! 😊

Smeta vam tanja gornja usna. Imate urezane borice oko usana. Zelite nesto da ucinite ali onda cujete razlicite komentare. Te nije zdravo, te preskupo je, pa nije dugotrajno resenje. Onda vas ubjedjuju da vam treba 2 ml u gornjoj usni, pa kazu da ce vam oci biti izrazajnije ako podignete kapke… Estetske korekcije vise nijesu tajna, ni tabu tema! Ali to treba da bude samo vas izbor i odluka! Radi se o vasem licu, pa ne znaci da i vama treba nesto sto je uradila vasa prijateljica. Kad budete sigurni da zelite promjenu, pazljivo birajte doktore kod kojih idete i uvijek se raspitajte o materijalima sa kojima se radi. 


Nedavno u Baru je otvoren centar “Anti Age Montenergo” na cijem celu je Dr. Olja Maksimovic. Zeljela sam da vam priblizim ovu temu, pa vam razgovor sa jednom od najboljih strucnjka estetske medicine koje sam upoznala prenosim ovdje. 


 1. Draga doktorka, mojim citateljkama i meni jako je vazno ko nam “radi o glavi” odnosno koži. Zato na samom pocetku zelim da nam se predstavite u par recenica i kazete nam gdje ste sticali znanje i iskustvo iz oblasti mezoterapije, botoxa i hijaluronskih filera?

Rodom sam iz Bara, zavrsila sam stomatoloski fakultet u Beogradu 2006. godine a vec 2007. zivot me je odveo u Norvesku. Zaljubila sam se 🙂 Naravno da ne zalim zbog toga jer sam vrlo srecna! Znaci, u Norveskoj zivim od 2007. godine i radim u svojoj struci – kao stomatolog. U svijet estetike sam usla jos 2010. godine i pocela sa edukacijom kod PhD Irine Ervik, dame koja vec u decembru dolazi kao prvi predavac kod nas. Slijede mnogobrojni kursevi, seminari, predavanja, workshop-ovi sa eminentnim predavacima iz cijelog svijeta… Iskustvo sam stekla prvo na Irininim klinikama u Hamaru i Oslu a od januara prosle godine radim samostalno u svojoj privatnoj stomatolosko-estetskoj ordinaciji u Lilehameru. Za opsirno znanje na polju mezoterapije zahvalna sam dr Marini Mutovkinoj koja je enciklopedija na polju nehiruskih estetskih zahvati i koja ce doci u Crnu Goru u martu.


2.Estetske korekcije vise nijesu tabu tema ni kod nas. Licno smatram da svi kojima nesto smeta na licu, treba to da koriguju ali uvijek kod vrhunskih strucnjaka i najkvalitetnijim materijalom, u suprotnom rezultati mogu biti daleko od ocekivanih i lijepih zar ne?
Upravo tako draga Ana – nasu ljepotu cini lijepa unutrasnjost, spoljasnjost je samo njena refleksija. Ali, ono sto nam priroda nije dala daju nam estetski tretmani, kucna njega, kozmetika i sminka. Terapeut treba da bude neko iz svijeta medicine. Jako je vazno poznavati anatomiju i fiziologiju da bismo shvatili princip djelovanja filera i botoxa i izbjegli nezeljene komplikacije. Kvalitet proizvoda je bitan zbog mogucih reakcija (npr. alergija) kao i sterilnost sredine i instumenata kojima se radi zbog infekcije. Zato preporucujem da klijenti naprave pravi izbor i plate za strucnost, kvalitet i sigurnost. 
 

3. Da li postoji starosna granica za upotrebu botoxa, filera i mezoterapije?
Raspon ide od 18 do 99 godina 🙂 Smatram da osobe ispod 18 godina ne trebaju da se podvrgavaju tretmanima filerima i botoksom. Najbolje vrijeme za pocetak je pojava prvih bora, dok su one jos dinamicne a ne trajno urezane na licu. Najveci broj pacijenata je dobi izmedju 25 i 60 godina. Damice zele vece i punije usne dok dame traze uklanjanje bora sa cela, oko ociju, usta… Posle 60. godine, botox nema svoje puno dejstvo i tada se ogranicavamo na mezokoktele i filere. 

4. Sto sve mozemo korigovati hijaluronskim filerima?
Hijaluronskim filerima mozemo “ispeglati” srednje pa cak i duboke bore na licu, mozemo postici ili vratiti izbubljeni volumen kao i korigovati nepravilnosti. Ja sam pristalica prirodnog izgleda tako da ne volim pretjerivanja. Za mene je prava terapija kada svi oko vas primjete promjenu ali ne mogu da definisu sta ste tacno radili. Obicno vas ljudi pitaju “koju kremu koristite”? Bitno je imati realna ocekivanja i polako korigovati zeljene nepravilnosti ili nedostatke. 

5.Kao nedostatak ovog tipa korekcija, mnoge zene navode kratkotrajnost efekta. Koliko mozemo ocekivati da traje efekat podmladjene koze ili punih usana?
Ja to ne bih nazvala kratkotrajnost, prije bih rekla prolaznost… Fileri su hijaluronskog sastava, supstance koja je sastavni dio naseg tijela. Njihovo ubrizgavanje je postojano ali nije permanentno. Koliko je to mana, toliko je i prednost. Zamislite da neko ugradi biopolimer i onda nije zadovoljan efektom, kako ga ukloniti? Samo hirurski? Sta se radi ako se jave neke komplikacije – granulomi, infekcije? Opet njihovo uklanjanje je samo hirurskim putem…
Sa hijaluronskom kiselinom je mnogo jednostavnije – ubrizgana u tkivo ona vezuje vodu iz organizma i nalazi svoje mjesto. Ja volim da kazem da joj treba par dana da se “pojede u organizmu” 🙂 Ono sto meni kao terapeutu daje slobodu je hilaza, enzim koji moze da razgradi ubrizgani hijaluron u roku od nekoliko minuta.
Sto se tice trajnosti efekta ona zavisi od tipa filera. Svaki proizvodjac obicno ima 3 filera razlicite koncentracije: meki, za povrsne strukture, zatim srednji za dublje i na kraju gusti, koji se ubrizgava duboko i koji daje volumen. Trajnost razlicitih filera je od 6 pa do 18 mjeseci. Fileri koji se najcesce koriste su fileri srednje koncentracije njihova trajnost je oko 12 mjeseci. Filer najprije nestane iz usana zbog velike vaskularizacije.
Ja se u svojim tretmanima sluzim mezokoktelima koji produzavaju trajnost filera tako da moje pacijentkinje dolaze jednom godisnje na terapiju filerima i onda odrzavamo efekat mezokoktelima na svaka 3 mjeseca. Botox se po nekom nepisanom pravilu ubrizgava 2 puta godisnje.

6. Smatrate li Vi, kao ja, da je njega i nakon procedura koje Vi radite izuzetno vazna?
Svakako, njega koze je najvaznija! Filer, mezoterapija ili botox su procedure koje se zavrse za pola sata u ordinaciji. One vam mogu pomoci da istaknete svoje lice ali ako ga ne cuvate, ne njegujete dobrom kozmetikom, efekat ce jako brzo nestati. Na suvoj i nehidriranoj kozi koja je bez sjaja nista nije postojano niti lijepo.

7. Sa vama u Crnu Goru stize i jedan renomirani brend iz Francuske. O kom je brendu rijec i da li sa njihovim materijalom radite i u Norveskoj?
Pocastvovana sam da je moja firma AntiAge Montenegro dobila ekskluzivno pravo na uvoz i distribuciju jednog od najpoznatijih brendova u Evropi. Radi se o proizvodima firme Vital Esthetique odnosno Hyaluronica Paris filerima i Juvederm mezoterapiji i kozmetici. Ovi proizvodi postoje na trzistu vec 12 godina i rasprostranjeni su u 65 zemalja svijeta a od sada ce se moci nabaviti i na nasem trzistu. Sa Hijaluronica filerima radim vec nekoliko godina i u Norveskoj i jako sam zadovoljna. Izabrala sam njih zato sto imaju cist, siguran i postojan proizvod sa malim stepenom kontraindikacija i nezeljenih reakcija. 


8. Ispred Vas je i jedan veliki projekat u decembru, po prvi put kod nas odrzava se “Beauty Professional Academy”. Da li na edukaciji pored Vas mozemo ocekivati i jos neke inostrane predavace?
Da, po prvi put u Crnoj Gori AntiAge Montenegro ce organizovati osnovne i napredne kurseve iz upotrebe hijaluronskih filera i mezoterapije. U decembru kao predavaci dolaze PhD Irina Ervik i kozmetolog Raya Khamkhoeva iz Beauty Professional Academy-je. Planirana je kontinuirana edukacija tako da sledece kurseve planiramo vec u martu sa novim predavacima. Cilj nam je da nasi stucnjaci budu u prilici da se upoznaju sa tehnikama i principima predavaca iz razlicitih zemalja. Od sada nece biti potrebe da se zbog kurseva i predavanja putuje u inostranstvo, od sada ce predavaci dolaziti kod nas.


9. Kome je sve namijenjena decembarska edukacija?
Decembarska edukacija je namjenjena ljekarima i stomatolozima koji zele da udju u svijet estetike kao i ljekarima i stomatolozima koji su vec u poslu i zele da prosire svoje znanje i vjestine. Pored njih, jedan dan je namjenjen za nase drage kozmeticare koji zele da se upoznaju sa Juvederm kozmetikom i mezoterapijom.

10. Zelim Vam puno uspjeha! Iskreno me raduje da ovako kvalitetni projekti i ljudi stizu u Crnu Goru. Za kraj zelim da Vas pitam, imate li neki dodatni savjet za sve moje ‘bjutiholicarke’? Da li postoje neki proizvodi ili suplementi koji su #MustHave za zdravu i blistavu kozu?
Drage dame, pogledajte Anino lice… Pitajte je koje proizvode koristi i dobicete odgovor sta morate imati za zdravu i blistavu kozu!
Ja samo mogu da pozovem sve vas koji zelite da uklonite nepotrebne bore, dobijete lijepe jagodice ili pune usne da mi se javite. Na edukaciji nam trebaju modeli koji ce imati priliku da dobiju terapiju od ljekara sa iskustvom po cijenama sa 50% popusta. Budite dio nase male porodice u Crnoj Gori.
Takodje pozivam drage kolege koji zele da pogledaju i isprobaju tehnike koje se koriste u Skandinaviji, one koji zele da udju u svijet kanila i mikrokanila kao i one koji zele da ponude bezbolne i sigurne tretmane u svojim ordinacijama da nam se pridruze na edukaciji u decembru. Ostalo je jos par slobodnih mjesta za osnovni kurs, jedno mjesto za napredni kurs i nekoliko mjesta za mezoterapiju. 
Radujem se druzenju sa vama, vasa Olja. Kontaktirajte me na mail oljamaksimovic@gmail.com

Tema je ozbiljna i zahtijevala je malo duzi post. Nadam se da sam vam prenijela dovoljno informacija i da ste zadovoljne doktorkinim odgovorima. Ja u nju imam potpuno povjerenje, pa sam joj prepustila svoje lice. Tretirala je moju hiperpigmentaciju na celu mezokoktelima ali o tome u nekom drugom postu.

