U proslom postu sam pomenula neke od suplemenata koji mogu pomoci protiv opadanja kose i koji su uposte dobri za kvalitetnu i zdravu kosu. To je pokrenulo brojna pitanja vezano za suplemente za kozu. Odgovarala sam vam pojedinacno svima sto sam pila nekada, sto pijem trenutno, pa sam zbog velikog interesovanja odlucila da ipak sve to obuhvatim i obajavim post o suplementima koje koristim. Poklopilo se da mi je ta tema postala zanimljiva za pisanje bas kada su u Baru boravile doktorke Olja i Irina, estetski strucnjaci iz Norveske. Otvorile smo ovu temu i kroz razgovor sa njima shvatila sam da sve sto koristim mogu slobodno i svima vama da preporucim, jer obije doktorke ove suplemente preporucuju zenama koje dolaze kod njih. One ih preporucuju da se nakon estetskih korekcija sto duze ocuva postignuti efekat, a ja ih preporucujem da  prolongiramo vrijeme do odlaska na estetku korekciju.😊

Pa da pocnemo:

1. Voda! Svakog dana u dovoljnim kolicinama. Kad osjetite zedj, vas je organizam vec dehidriran. Zato vodite racuna i hidrirajte svoje tijelo malim gutljajima vode tokom citavog dana. Na dehidriranoj kozi ne izgleda lijepo ni najskuplja sminka nanesena majstorskim rukama nekog od vasih omiljenih sminkera. 

2. Vitamin C 


Mnogo puta pominjan i jedan od najkoriscenijih suplemenata. Stiti celije od oksidativnog stresa, veoma jak antioksidans.Sa godinama njegov nivo u kozi opada, usled Uv zracenja, losih zivotnih navika. Najmocnija funkcija C vitamina u kozi je stvaranje kolagena, kako njegov nivo opada tako i kolagen postaje neelastican i bore su izrazene. Zato 1000 mg vitamina C dnevno moja preporuka.

3. Kolagen


Kolagen je najzastupljeniji protein u organizmu. Odgovoran je za cvrstinu koze  i tonus. On se stalno obnavlja, ali sa godinama sve slabije. Zato unosom C vitamina pomazemo obnavljanje ovog proteina. A koriscenjem tecnog kolagena kao suplementa dobicemo niz estetskih benefita. 

4. Hijaluronska kisjelina


I njena kolicina u organizmu sa godinama opada. Od 25 godine vec se vidi na povrsini koze, pojavom borica i smanjenjem volumena koze. Znate da hijaluronska kisjelina funkcionise kao sundjer. Ako 1g hijaluronske kiseline moze da veze i do 6 litara vode onda vam je jasno koliko suplementima mozemo uciniti za volumen koze lica. Ja biram biljne kapsule hijaluronske kiseline niske molekularne tezine koja se brzo resorbuje u crijevima. 

5. Magnezijum


Posljednji ali nikako najmanje vazan- magnezijum. 300 biohemijskih reakcija nemoguce je tijelu da obavi bez magnezijuma. Ja ga bas volim. U brzom tempu zivota, smatram ga neophodnim. Njegov nedostatak  moze se osjetiti prvo u misicima, gdje se javljaju umor i grcevi. Ok pomislicete, pa nemam bas grceve na licu, ali ipak , iako mali, misici na licu ipak imaju bitnu ulogu i odrzavaju sve sto nam treba na svom mjestu.  300-400 mg magnezijuma dnevno za pravilno funkcionisanje organizma. 

Nadam se da vam se i ovakav vid posta dopada. Evo vec u sledecem obecavam puno kremica i ostalih beauty stvarcica.

Hvala na citanju, veliki poljubac za sve vas!

